طرح تولید سیانید سدیم
    
تعداد بازدید: 8743
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/11/21
منبع : خبرگزاری فارس

رئیس سازمان صنعت فارس به آغاز عملیات اجرایی احداث طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: طرح تولید سیانید سدیم در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز با تولید سالانه ۴ هزار تن و با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی، اشتغال ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می کند.

وی با اشاره به کاربرد اجرای این طرح تولیدی ادامه داد: محصولات تولیدی در طرح تولید سیانید سدیم استحصال طلا از معادن است که در مساحت حدود ۴۷ هزار متر مربع اجرا می‌شود.

مراسم کلنگ زنی طرح تولید سدیم سیانید با خلوص 98درصد به روش گاز آمونیاکی برای اولین بار در ایران، با ظرفیت 6000  هزار تن در سال و اشتغالزایی 200 نفر به صورت مستقیم و 3000 نفر به صورت غیرمستقیم روز دوشنبه 20/11/99 در منطقه ویژه اقتصادی شیراز توسط استاندار فارس انجام گرفت. این واحد تولیدی بزرگترین واحد تولید سیانید سدیم در کشورمی باشد که برای اولین بار با این خلوص در ایران احداث می گردد. تولیدات این کارخانه در معادن طلا، صنایع رنگ و رزین و سایر موارد کاربرد دارد که با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان و سرمایه گذاری 20 میلیون یورو، احداث خواهد شد.